Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków.
Kto ma obowiązek złożenia deklaracji?
Każdy właściciel lub zarządca budynku lub lokalu posiadającego źródło ciepła o mocy do 1 MW.
Złożenie deklaracji jest obowiązkiem powszechnym i dotyczy wszystkich źródeł ciepła, niezależnie od rodzaju budynku i sposobu ogrzewania.
Ile mamy czasu na złożenie deklaracji?
- Do 30.06.2022r. – w przypadku istniejących budynków
- 14 dni – od uruchomienia źródła ciepła, w przypadku nowych obiektów.
W jaki sposób można zgłosić źródło ciepła do CEEB?
Deklarację można złożyć:
- w formie elektronicznej – za pośrednictwem systemu teleinformatycznego CEEB (konieczne jest posiadanie profilu zaufanego, e-dowodu lub podpisu kwalifikowanego
- w formie papierowej – wypełniony dokument można będzie wysłać pocztą albo złożyć w siedzibie Urzędu Gminy w Nowym Duninowie.
Jakie dane dotyczące budynków są zbierane w CEEB?
- imię i nazwisko albo nazwa właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby
- adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw
- informacje o liczbie i rodzaju źródeł ciepła
- numer telefonu właściciela lub zarządcy (opcjonalnie)
- adres e-mail (opcjonalnie).
Informacje na temat Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków i wzory deklaracji dostępne są stronie: https://www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow.
Za budowę systemu CEEB odpowiedzialny jest Główny Urząd Nadzoru Budowlanego.
W Urzędzie Gminy informacji udzieli pani Aneta Lachowicz pod nr tel. 24/261 02 36 wew. 113 w godzinach pracy urzędu.