ceeb_w_pigulce_ulotka_a5Kto ma obowiązek złożenia deklaracji?

Każdy właściciel lub zarządca budynku lub lokalu posiadającego źródło ciepła o mocy do 1 MW.

Złożenie deklaracji jest obowiązkiem powszechnym i dotyczy wszystkich źródeł ciepła, niezależnie od rodzaju budynku i sposobu ogrzewania.

Ile mamy czasu na złożenie deklaracji?

  • Do 30.06.2022r. – w przypadku istniejących budynków
  • 14 dni – od uruchomienia źródła ciepła, w przypadku nowych obiektów.

W jaki sposób można zgłosić źródło ciepła do CEEB?

Deklarację można złożyć:

  • w formie elektronicznej – za pośrednictwem systemu teleinformatycznego CEEB (konieczne jest posiadanie profilu zaufanego, e-dowodu lub podpisu kwalifikowanego
  • w formie papierowej – wypełniony dokument można będzie wysłać pocztą albo złożyć w siedzibie Urzędu Gminy w Nowym Duninowie.

Jakie dane dotyczące budynków są zbierane w CEEB?

  • imię i nazwisko albo nazwa właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby
  • adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw
  • informacje o liczbie i rodzaju źródeł ciepła
  • numer telefonu właściciela lub zarządcy (opcjonalnie)
  • adres e-mail (opcjonalnie).

 

Informacje na temat Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków i wzory deklaracji dostępne są stronie: https://www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow.

Za budowę systemu CEEB odpowiedzialny jest Główny Urząd Nadzoru Budowlanego.


W Urzędzie Gminy informacji udzieli pani Aneta Lachowicz pod nr tel. 24/261 02 36 wew. 113 w godzinach pracy urzędu.