Z transportu publicznego korzysta coraz mniej mieszkańców gminy Nowy Duninów. Audyt wykonany przez Komunikację Miejską w Płocku jednoznacznie na to wskazuje. Zależność jest prosta, im mniejsza liczba korzystających, tych mniej opłacalne kursy, a dopłaty z budżetu gminy większe.

Przewoźnik, który przez jakiś czas obsługiwał naszą gminę busami, zrezygnował.

Z Komunikacją Miejską w Płocku wójt podpisał umowę, która obowiązuje do 30 września 2018 r. Dlaczego nie do końca roku? W budżecie zarezerwowaliśmy 170 tys., ale okazało się, że do wozokilometra autobusu linii 160 musimy dopłacić znacznie więcej niż w roku 2017, tj. 5,48 zł.

Obecnie mamy 5 kursów autobusu linii 160, w tym jeden do Soczewki, dwa do Nowego Duninowa i dwa do Nowej Wsi.

Po wakacjach będzie można rozważać wprowadzenie korekt do rozkładu jazdy autobusu linii 160. Tu zachęcamy Państwa do zgłaszania swoich uwag, np. do sołtysa lub radnego.

W 2018 roku dopłacamy również do porannego kursu autobusu do Włocławka (wydatek z naszego budżetu to kwota ok. 10 tys. rocznie) i dodatkowego kursu, zorganizowanego przez PKS Gostynin o godz. 10.30: Nowy Duninów – Płock – Nowy Duninów (kursy rozpoczną się w I połowie kwietnia, w dni nauki szkolnej). Do obu tych kursów dopłacimy znacznie mniej niż do kursów organizowanych przez KM w Płocku. Jak będzie wyglądał transport publiczny w końcu roku 2018 i w 2019? Kursy autobusów Komunikacji Miejskiej w Płocku to duży wydatek.


pks_nowy_kurs_534


Ad. komentarze na FB:

Busy to była inicjatywa prywatnej firmy MARQS, która korzystała jedynie z przystanków. Z budżetu gminy nie dopłacaliśmy do tych kursów. Godziny odjazdów i przyjazdów także ustalała sama firma, która doskonale znała rozkład jazdy autobusów KM (wtedy linia nr 8).